تقویت زبان انگلیسی از طریق اخبار
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی به یکی از ملزومات مهم دنیای مدرن تبدیل گشته است. همان طور که می دانیم تماشای فیلم و سریال و گوش دادن به آهنگ های زبان انگلیسی به زبان آموزان کمک فراوانی خواهد کرد و فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را تسهیل خواهد کرد. همچنین علاوه بر شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی دنبال کردن اخبار نیز می‌تواند ابزار مناسب و جذابی در یادگیری زبان انگلیسی باشد اگر زبان آموزان بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار انگلیسی بپردازیم. با مجله دیاکو همراه باشید. مطالبی که در اخبار گفته می‌شوند، دارای متنی واضح، صریح  و شفاف می باشند بنابراین دنبال کردن اخبار زبان انگلیسی می تواند روش عالی ای برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. در واقع پیگیری اخبار زبان انگلیسی به‌ نوعی یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای زبان آموزان محسوب می شود. علت اهمیت دنبال کردن اخبار در این است که یادگیری زبان انگلیسی تنها به گسترش دایره‌ی واژگان محدود نمی باشد و برقراری ارتباط با کسانی که به این زبان صحبت می‌کنند نیز حایز اهمیت است. وقتی شما بدانید در دنیای واقعی آنها دقیقا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، قطعا بهتر می توانید زبان انگلیسی شان را درک کنید. واژه ی خبر(News)، همانطور که از کلمه ی آن مشخص است، اطلاعاتی تازه و نو می باشد. اخبار بر روی موضوعات تازه و جدیدی تمرکز دارد که ممکن است دغدغه ی زبان آموزان هم باشد. مزیت دیگر اخبار این است که اخبار یک منبع تمام نشدنی می باشد. بسیاری از سایتها و شبکه های خبری در طول روز بارها و بارها به روز رسانی می‌شوند. بنابراین زبان آموزان همیشه با محتوا و مطالب جدیدی روبرو هستند. اخبارهای تلویزیونی با گویش‌های استانداردی بیان می‌شوند و گویندگان اخبار تلفظ واضحی دارند که برای زبان آموزان با سطح مبتدی و هم برای زبان آموزان سطح متوسط، ایده آل است و این مزیت مهمی برای زبان آموزانی است که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردند. همچنین به هنگام خوانده شدن خبر توسط گوینده ی خبر متن آن نیز به صورت زیرنویس در زیر فایل تصویری قابل رویت است که سبب خواهد شد زبان آموز درک درستی از لغات و واژگان زبان انگلیسی بکار رفته در اخبار داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر شما از سطح زبان انگلیسی متوسط یا پایین‌تری برخوردار هستید نیز می‌توانید به اخبار مناسب با سطح خودتان در سایت‌های خبری مختلف هم دسترسی داشته باشید و بعد از پیشرفت سطح زبان انگلیسی خود، اخبار و موضوعات سخت ‌تر و پیچیده تری را انتخاب کنید.

 معرفی شبکه های زبان انگلیسی خبری معتبر

در این قسمت می خواهیم شما را با منابع خبری مهم و معتبر زبان انگلیسی آشنا کنیم. بی بی سی از بزرگترین سایت‌های اخبار زبان انگلیسی در دنیا می باشد که شامل طیف وسیعی از موضوعاتی از قبیل اخبار دنیا، اخبار انگلستان، سرگرمی، فن‌آوری، سیاست و ورزش است. این شبکه همچنین دارای برنامه‌ روزانه ‌ای به نامWords in the News  می باشد که مخصوص علاقه مندان زبان انگلیسی و لهجه‌ی بریتانیایی است. در این برنامه، گویندگان اخبار فهرستی از کلمات مهم موجود در متن خبر را آماده می کنند و سپس داستانی متشکل از همان کلمات را برای شنونده می‌خوانند. ممکن است در ابتدا برخی از کلمه‌ها برای زبان آموزان سخت باشند ولی معمولا در آخر برنامه می‌توانند کلمات آن درس را مرور کرده و یاد بگیرند. دنبال کردن اخبار این شبکه را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می کنیم.

اخبار زبان انگلیسی شبکه ‌ Voice of America

این شبکه نیز منبع مناسب دیگری در یادگیری زبان انگلیسی می باشد. این اخبار در دو سطح مختلف روی وب‌سایت این شبکه قرار داده می‌شود. زبان‌آموزان می‌توانند به پادکست‌ زبان انگلیسی اخبار گوش بدهند و یا ویدئوهای مربوط به آن را تماشا کنند و هم ‌زمان متن اخبار را بخوانند. گویندگان خبر این شبکه معمولا آهسته و واضح صحبت می‌کنند. بنابراین زبان‌آموزان مبتدی نیز می توانند با این سرعت  به راحتی هماهنگ شوند. گوینده گان این شبکه از بسیاری از لغات پرکاربرد زبان انگلیسی درهنگام بیان جملات خبری خود در موضوعات مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، اکتشافات، رویداد های جهان و ... استفاده می کنند که قطعا کمک قابل توجهی در یادگیری لغات زبان انگلیسی کاربردی به زبان آموزان خواهد کرد. ای بی سی یک شرکت خبری دولتی استرالیایی است که وب‌ سایت آن در سراسر جهان مطرح هست. این شبکه  مانند شبکه ی BBC به گونه ای می باشد تا بی‌طرفی سیاسی در آن به خوبی رعایت شود. موضوعات اخبار این شبکه شامل سیاست، کسب‌وکار، ورزش، علم و...می باشد. برای اینکه بتوانید از گوش دادن به اخبار زبان انگلیسی نهایت استفاده را ببرید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

سعی کنید دقیقا اخبار موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنید

 ممکن است برای شما گوش دادن به اخبار سیاسی کسل کننده و خسته کننده باشد. به شما پیشنهاد می دهیم اخبار بخش های جذاب دیگری مانند بخش ورزشی؛ سلامت و پزشکی؛ هنری و... را دنبال کنید. قطعا علاقه شما به موضوع مورد نظر فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را سرعت می بخشد. پیدا کردن خبرهای زبان انگلیسی‌ درباره‌ی موضوعاتی که به آنها علاقه‌مند هستید، انگیزه‌ی شما را برای یادگیری بسیار بالا می برد. قطعا این شیوه‌ی یادگیری زبان انگلیسی به کمک اخبار جذابیت‌های خاص خودش را به همراه خواهد داشت.

می‌توانید مدت نیم ساعت از یک بخش خبری زبان انگلیسی را ضبط کنید و بر روی فایل ضبط شده کار کنید!

 اگر هنگام تماشای خبر با لغت یا اصطلاح جدیدی روبه‌رو می شوید، خبر را متوقف کنید و آن لغت یا اصطلاح زبان انگلیسی را یادداشت کنید و در دیکشنری مناسب معنی آن را جستجو کنید سپس به ادامه ی اخبار مورد نظر خود بپردازید. تکنیک یادداشت برداری یا Note taking بسیار می‌تواند در این بخش به شما کمک کند. در حین گوش دادن خبر، سعی کنید کلمات کلیدی زبان انگلیسی خبر را که می‌شنوید بر روی کاغذ یادداشت کنید. سپس در دیکشنری زبان انگلیسی به انگلیسی، دیکته صحیح و تلفظ آن را چک کنید. 

برنامه‌ی گوش دادن به اخبار با هدف تقویت و یادگیری زبان انگلیسی را بلند مدت دنبال کنید. 

نکته جالب در خبر این است که بعد از مدتی که به اخبار گوش می‌دهید، طیف واژگان زبان انگلیسی که می بینید و یا می‌شنوید بسیار به چشم و گوش شما آشنا می‌آیند. دلیل آن هم این است که کلمات مختص خبر محدود هستند و در خبرهای مختلف دائما تکرار می‌شوند. امروزه اینترنت پر است از اخبار سطحی و بدون کیفیت و محتوا. اخبار با کیفیت را دنبال کنید. امروزه برخی از سایت ها مجموعه ای از بهترین اخبار موجود در اینترنت را جمع آوری می کنند. مزیت این اخبار ویدئویی در این است که زبان آموزان همزمان اخبار را هم می بینند، هم می شنوند و هم می خوانند در واقع با دنبال کردن اخبار زبان آموزان هم مهارت Listening و هم مهارت Reading و درک مطلب خود را بهبود می بخشند.در انتهای این مقاله به اطلاع می‌رسانیم که دوره‌های مختص خبر تحت عنوان Press & News و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir در آکادمی زبان  انگلیسی دیاکو بصورت تکروز پنجشنبه به علاقه‌مندان ارائه می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۲۱۱۴ تماس بگیرید. 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: